Onderweg - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Wim en Joke Koevoets - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Wim en Joke Koevoets - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Wim en Joke

01 November 2017 | Australië, Coffs Harbour

Het is alweer een week geleden dat ik wat te vertellen had. Vorige week donderdag vierden John ( broer van mijn moeder) en zijn vrouw Rita hun gezamelijke verjaardagen. Leuk om daar bij te zijn omdat de "hele" familie daar dan ook is. Met de hele familie bedoel ik de broers en zussen van ma, met partners. Gezellig samenzijn en gezien de gemiddelde leeftijd wordt er veel over vroeger gepraat.
Zaterdag zijn we samen naar Redcliff geweest, een plaats aan de kust, leuke winkeltjes, een pier waar je op kunt en natuurlijk ook mooi weer. Het bleek dat de Beegees daar vandaan komen, er was zelfs een hele straat aan hun gewijd, met foto's en muziekfragmenten: de Beegees way!
Zondag zijn we met Joe (ook een broer van ma) en Corry naar de kerk geweest, daarna een lekker ontbijt genuttigd en 's middags kwamen zijn kinderen, mijn neven en nichten, gezellig langs en werd de bbq aangestoken voor een lekker hapje.
Zondagavond nog een laatste maaltijd met nicht Karen en haar partner Rick.
Maandagmorgen op tijd op om de koffers weer fatsoenlijk in te pakken en de huurauto weer terug naar de airport te brengen. Karen kwam daar ook heen en heeft ons naar de camperverhuur gebracht.
Toen begon ons avontuur pas echt!
De eerste dag hadden we, bewust, niet een erg lange trip. Er moesten boodschappen worden ingeslagen en de camper moest worden verkend en ingericht.
Het was fijn om na gedane arbeid uit te kijken over de creek, een open verbinding met de oceaan.
De volgende dag hoefden we niets, een wandelingetje met koffie in Pottsville en daarna nog een wandeling naar het strand, wat een machtig geweld, zo'n oceaan en wat een mooi strand.
's avonds heeft Wim lekker zalm klaargemaakt op de bbq, aan de campervan vast!
Woensdag de tweede trip naar Coffs Harbour,,onderweg een stop in Byron bay, bij de Cape Byron Lighthouse, het meest oostelijke punt van Australie. Prachtige uitzichten.
Daarna via Grafton, Flowercity, waar we de lunch hebben genoten in een mooi park. Grafton staat bekend om de weelderige bloei van Jacaranda's, paarse bloemen in overvloed.
Halverwege de middag kwamen we aan in Coffs Harbour, waar we onderweg in een wandeling een club tegenkwamen, waar een koel biertje heerlijk smaakte.

Ik zal proberen wat foto's te plaatsen, maar tot op heden gaf dat nogal wat problemen.

• 01 November 2017 - 18:51

Leny:

Je hebt vast een uitleg over jullie Campervan.... Camper... Caravan..... Oké... maar campervan??
    Genieten van jullie genieten!!

• 02 November 2017 - 11:35

Henk En Ada:

Fijn om weer even wat te horen, jullie vermaken je wel . De foto's hebben we nog tegoed,

• 02 November 2017 - 20:36

Martijn En Sytske:

Hoi, super leuk om jullie belevenissen in Australië te volgen. Geniet er van en rustig aan. Groetjes Martijn en Sytske