Tasmanie avontuur - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Wim en Joke Koevoets - WaarBenJij.nu Tasmanie avontuur - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Wim en Joke Koevoets - WaarBenJij.nu

Tasmanie avontuur

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Wim en Joke

15 November 2017 | Australië, Tasmania

De grote overtocht begint op woensdagavond. Rond 17.30 schepen we in. We hebben voor de nacht een mooie tweepersoons hut. Het schip ziet er mooi uit, met bars en restaurant en een winkeltje. 's avonds is er live muziek. Het is eigenlijk een varend hotel. Na een goede nacht worden we om 05.45 gewekt en worden om 06.30 op het autodeck verwacht. Na ontschepen staan we op een rustig eiland. Zo heel anders dan de grote stad op het mainland.
De volgende 5 dagen beleven we een mix van natuurschoon en gezelligheid van de stad.
Cradle Mountain national park is een oase van rust en weidsheid. Een mooie wandeling geeft een goed beeld.
De nacht op een simpele camping in Strahan, aan de westkust.
De volgende dag dwars het eiland over, naar Hobart. Wat een wisselend landschap.
Aangekomen in Hobart blijkt dit een reuze gezellige havenstad te zijn met een scala aan oude Victoriaanse gebouwen. We blijven twee dagen in Hobart, wel op twee verschillende campings, maar met een camper is dat geen enkel probleem.
Overdag naar Salamanca Market, lijkt wel wat op de grote Franse campings met veel kunst en kitsch.
's avonds zoeken we in de stad een leuke bar om wat te drinken, nou keus genoeg. Na de borrel het diner in The drunk Admiral, een gezellig seafood restaurant, waar we ons tegoed hebben gedaan aan een royale seafoodplatter.
De volgende dag weer verder richting het noorden, Colesbay in Freycinet National park. Wim heeft nog een wandeling gemaakt en we hebben daar op de parking zowaar twee Wallaby's gezien.
Zonsondergang bij de camping en veel foto's gemaakt.
Maandag verder richting Devenport, waar we om 17.30 weer kunnen inschepen voor de terugreis.
Onderweg een stop gemaakt in Launceston, de tweede grote stad van Tasmania. Ook daar weer veel oude Victoriaanse gebouwen, hier zie je de Engelse invloed goed.
Tegen de avond weer op de ferry, Spirit of Tasmania. En na wederom een gezellige avond en goede nacht, stasn we de volgende morgen weer op vaste grond in Melbourne en kan onze tocht worden voortgezet.

• 26 November 2017 - 18:16

Leny:

Wat is het heerlijk genieten wat jullie doen. Mooi om zo mee te genieten!!!!