Kangaroo Island - Reisverslag uit Penneshaw, Australië van Wim en Joke Koevoets - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Penneshaw, Australië van Wim en Joke Koevoets - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Wim en Joke

28 November 2017 | Australië, Penneshaw

Dinsdag 28 nov. Moeten we om 06.30 klaarstaan bij een hotel in de buurt, waar we door een auto worden opgehaald om vervolges bij een busstop worden afgezet. Deze bus brengt ons naar Cape Jervis, waar de ferry ligt. De overtocht, die behoirlijk ruig is, duurt ongeveer 45 minuten. Aan de andere kant staat een bus te wachten, die ons de komende twee dagen al het moois van het eiland laat zien. Onze chauffeur heet Mick en is een gezellige, maar ook een uitstekende gids. De groep is maar 12 personen groot en een mix van allerlei landen.
Deeerste stop is Seal Bay, waar we onder leiding van een gids erg dicht bij een grote groep zeeleeuwen mogen komen. Bijzonder, deze dieren leven gewoon in het wild, worden met rust gelaten en hoeven geen kunstjes te vertonen.
De tocht gaat verder naar Vivonne Bay, waar een heerlijke lunch klaarstaat. Na de lunch een Eucalyptus distilleerderij bezocht. Daarna naar het wildpark, waar kangaroos zeer gelukkig leven en ook wel uit de hand wilden worden gevoerd. Aan het eind van de middag heeft Mick ons bij het vliegveld afgezet, vanwaar een andere bus ons naar het hotel in Penneshaw bracht. Dit was logistiek handiger, anders had Mick twee keer dezelfde afstand moeten rijden en zelf op Kangaroo Island maak je gauw veel kilometers.
Het hotel is prima, uitzicht op de baai en bij de plaatselijke pub smaakte het biertje en een diner heerlijk.
De volgende morgen kwan Mick ons weer mooi op tijd ophalen.
De trip ging eerst naar een Honeyfarm, waar we een mooie uitleg kregen over het leven en houden van bijen. Natuurlijk ook honing proeven en het honingijsje smaakte heerlijk.
De lunch werd weer op een andere plek genoten en na het eten konden we in het naastgelegen een wandeling maken, waar aardig wat koala's huisden.
De reis ging daarna verder naar Flinders Chase national park. Een behoorlijke rit naar een prachtig natuurgebied. Helemaal aan het einde prachtige rotskust met een hele grote kolonie Furseals, langneus zeehonden. Een mooie rotspartij genaamd Admirals Arch, een soort natuurlijke rotsboog, verderop de Remarkable rocks, grillige, door wind en water gevormde rotspartijen.
Na een lange rit terug naar Penneshaw, namen we afscheid van Mick en onze tijdelijke reisgenoten. De overtocht met de ferry was dit keer nog iets ruiger dan de heereis. Na een rit van anderhalf uur werden we rond 22.00 uur weer in Glenelg afgezet, tevreden na een prachtige tocht op een bijzonder eiland!

• 12 December 2017 - 22:20

Leny:

Tijdens het programma "opgelicht" lees ik jouw eerste regels.... nog in de sfeer van het programma krijg ik hier beetje vreemde gedachten bij...... :-)
    Jullie zien en beleven mooie dingen!!!