Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Wim en Joke Koevoets - WaarBenJij.nu Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Wim en Joke Koevoets - WaarBenJij.nu

Canberra

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Wim en Joke

07 November 2017 | Australië, Canberra

Canberra is een bijzondere stad. Ergens rond 1927 was er discussie over welke stad de hoofdstad van Australie moest zijn: Sydney of Melbourne. De overheid had een plan. Er werd een nieuw stad gebouwd ergens midden tussen de twee andere steden, de stad werd ontworpen door een architektenechtpaar : Walter Burley Griffin en zijn vrouw. Het werd een heel prestigieus plan. De stad is in beginsel heel symetrisch ingericht. Op de weg erheen kon je dat goed zien op Mount Ainsley, iets oostelijk van de stad.
Het weer werd steeds beter en op de camping aangekomen konden we weer een wasje draaien en binnen een paar uur was dat droog.
De volgende twee dagen hebben we besteed aan het bezichtigen van de stad. De War Memorial, waar we veel hebben geleerd van de deelname van het Australische leger in de 1e en 2e WO. Wij kennen voornamelijk de verhalen over het Europese gebeuren.
Ook een bezoek aan het parlementsgebouw was interressant. De afstanden in de stad zijn behoorlijk, maar met een dagkaart van de bus kwamen we snel waar we wilden komen. Verder hebben we ons vermaakt met bezoekjes aan pubs en lekker eten ' s avonds. Dan komt ook de stad wat tot leven, want overdag is het wat saai en clean.