Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wim en Joke Koevoets - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wim en Joke Koevoets - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Wim en Joke

12 November 2017 | Australië, Melbourne

Zondagmorgen rijden we richting Melbourne, waar we 's middags worden verwacht bij de fam. Ryan. Nicht Betty, haar man Anthony en alle kinderen zijn thuis. Het is een vervroegd Kerstfeest omdat Ana en Lilly voor twee maanden weggaan op reis naar Midden Amerika. Gezellige middag/avond met drankjes en hapjes en een Bbq. Er zijn zelfs Christmas crackers met maffe papieren kroontjes er in. Vreemd om Kerst te vieren bij 30° . We kunnen blijven slapen, doen gelijk een wasje en de volgende morgen rijden we bij Maui langs om linnengoed te wisselen.
Dan naar de camping, niet ver er vandaan. Het is behoorlijk warm en het zwembad op de camping biedt uitkomst. Via de familie hadden we gehoord van een foodfestival, Noodlemarket, in de City. Dus de bus gepakt en een half uurtje later lopen we rond en kopen lekker streetfood en lekkere biertjes. Ontzettend leuk, ontspannen sfeertje.
De volgende dag wederom de stad in met de bus en naar Victoria Market geweest. Een enorm grote overdekte markt. 's middags naar de Eureka To der met een skydeck op de 88ste verdieping. Indrukwekkend zo een 360° overzicht van de stad en de omgeving te krijgen. Na een paar Belgische biertjes nog een leuke rivercruise op een oude schuit gemaakt, zo krijg je weer een andere kijk op de stad. Dinsdag wederom de stad in en een rit met een oude tram, City cirkelline gemaakt, bij Myers de Santa markt bekeken, Giftorium. Nog lekker geluncht in ren van de gezellige steegjes. Terug naar de camping en onze spullen voor een nacht ingepakt want om 17.00 uur kunnen we op de Ferry naar Tasmanië en dat is een nachtboot.

• 19 November 2017 - 23:33

Leny:

Wat een belevenissen allemaal. Jullie hebben zo vakantie nodig om uit te rusten! Volop genieten!! We blijven mee luisteren.