Op weg naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Joke Koevoets - WaarBenJij.nu Op weg naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Joke Koevoets - WaarBenJij.nu

Op weg naar Sydney

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Wim en Joke

05 November 2017 | Australië, Sydney

Nadat we afscheid van de familie hebben genomen hebben we op maandag de camper opgehaald. Een leuke wagen met voldoende ruimte voor twee.De eerste stop is Pottsville, NSW,nog niet erg ver van Brisbane. Omdat we boodschappen moeten doen en de camper enigzins moeten inrichten is dit een prima plek. Vlak bij zee, uitzicht over een kleine kreek die vlakbij in zee uitkomt. We zijn daar twee dagen gebleven, lekker van het mooie weer genieten. Op woensdag verder gereisd naar Coffs Harbour, onderweg een stop gemaakt bij Cape Byron lighthouse. Dit is het meest oostelijk punt van Australie. In Coffs Harbour vonden we tijdens een wandeling een club, waar we lekker een biertje hebben gedronken. Weer verder naar Forster. Deze plaats staat bekend om de vele pelikanen die daar wonen en waar een soort toeristische attractie van gemaakt is. De beesten worden nl. dagelijks om 15.30 uur gevoerd, maar daar hebben wij niet op gewacht. Onderweg naar forster hebben we Timbertown bezocht, een oud (nagebouwde) houtwerkersstadje. 'sMiddags een bezoek gebracht aan het Koala hospitaal in Port Macquairie. Wat een mooi werk doen ze daar, ze verzorgen zieke en gewonde koala's, maar laten ze zoveel mogelijk dier zijn. Dus geen knuffelen met koala's, zoals in sommige opvancentra wel gebeurt. Vrijdag zijn we aangekomen in Sydney, warme benauwde dag. Na uitgeplozen te hebben hoe we meþ opnebaar vervoer kunnen reizen en een kaart voor een paar dagen hebben gekocht, zijn we nog even de stad ingeweest. De camping, Lane Cove caravanpark, ligt op 10 minuten lopen van een treinstation en met 20 minuten ben je in het centrum. We zijn uiteindelijk in een soort Beiers eethuis terecht gekomen, heerlijk eten, met een soort oktoberfest muziek bandje, hilarisch, daar reis je dan de halve wereld voor over. Helaas is het zaterdag begonnen te regenen en dat zet zich zondag voort, maar het kan onze pret niet drukken. Ook blijken sommige treinlijnen dit weekend gesloten te zijn, wegens werkzaamheden en dus ook onze trein. Er rijden vervangende bussen, het voordeel daarvan is dat je meer van de stad ziet, haha.